piątek, 17 listopada 2017

Plusy i minusy profesji

Wojownik - charakteryzuje się duża siłą, a co za tym idzie duża ilością punktów życia. Ulubioną bronią wojownika są duże ciężkie miecze dwuręczne, aczkolwiek potrafi również walczyć mieczem jednoręcznym, półtoraręcznym i tarczą.
Plusy:
- Bardzo duży atak fizyczny
- Ogromny pancerz nawet bez tarczy
- Najmocniejszy krytyk (zaraz po magu)
- Największa ilość punktów życia
- Luz z UMkami
- Mile widziany na tytanach/e2/herosach
Minusy:
- Jedno z mniejszych SA
- Luz z UMkami nie służy na wysokim lvl
- Niszczycielski cios niszczy za mało pancerza, jak na ilość pochłaniającej go energii
- Ciosy zabierają nam zbyt wiele energii


Łowca - wyróżnia się tym, że posiada najdalszy atak dystansowy - wojownik potrzebuje dwóch tur ruchu by podejść na odległość zadania ciosu. Potrafi być bardzo zabójczy, przebija pancerz przeciwnika albo powoli go zabija trucizną w strzałach.
Plusy:
- Wysoki atak fizyczny
- Duża ilość dodatków zwiększających atak (głęboka rana/trucizna)
- Największe spośród wszystkich profesji SA, dające nam przewagę w PVP.
- Duże odporności, szczególnie na truciznę...
- Profesje z 1 linii potrzebują 2 tur, na dojście do nas (my w tym czasie zaatakujemy ich ok 3 razy)
- Przeciwnik gdy jest przy nas, ma raptem (na ogół) 50% HP
- Na ogół żadna profesja (poza łowcą) nie ma odporności na trutke, co daje mu ogromną przewage
Minusy:
- Mały pancerz
- Wiele elit ma odporności na trutkę ok. 50% (ciężko się expi)


Tancerz ostrzy - wojownik specjalizujący się w walce z użyciem dwóch broni jednocześnie. Jest bardzo szybki, częściej robi uniki, jednak okupuje to słabszym niż wojownik pancerzem i mniejszym życiem.
Plusy:
- Agresywny atak, pozwalający nam nadgonić obrażenia przeciwnika
- Wysoki atak, pozwalający nam wykończyć przeciwnika udanym krytykiem
- Trzeci cios... Potrafi zmienić przebieg walki, głównie, gdy używamy agresywnego ataku, który zwiększa również obrażenia trzeciego ciosu
- Duże SA, na ogół gorsze tylko od tropiciela i łowcy
- Duża ilość punktów życia
- Dużo uniku
Minusy:
- Problem z rozdaniem umek (na każdą profesję lepsza inna UMka, z resztą są problemy z ilością punktów)
- Mały pancerz, który nie sprawdza się przy mocnym krytyku, np. woja
- Słabe odporności (nie pomagają w walce z magiem)


Mag - cechuje się największym intelektem spośród wszystkich profesji. Najchętniej walczy dystansowo laskami i różdżkami magicznymi, dzięki którym może zadawać bardzo mocne ciosy magiczne na odległość.
Plusy:
- Ogromna absorbcja
- Równie wielkie przywracanie HP podczas walki
- Nie odstaje w SA do ok 150 lvl (gdy mamy dobrane UMki i eQ)
- Największy spośród wszystkich profesji atak (statystycznie)
- Największy krytyk
- Wielka ilość many, która pozwala nam się bawić przez kilkanaście tur przeróżnymi UMkami
- Leczenie ran, które przywróci nam całe życie
- Ściana ognia... wiadomo, nie trzeba tracić kilkunastu tur i wykańczać każdego po kolei, wystarczy używać ścianki, i wszyscy w jednej linii dostają obrażenia...
Minusy:
- Mała ilość punktów życia. . .
- Bardzo mały pancerz (najgorszy spośród wszystkich profesji)
- Problemy z dobraniem UMek
- Zbyt duża ilość UMek
- Problemy ze staniem na e2, zbyt mały pancerz


Paladyn - profesja ta to połączenie wojownika władającego mieczem oraz maga rzucającego zaklęcia. Walczy prawie zawsze z tarczą, co czyni go najbardziej defensywną profesją w grze, a dodatkowo zadaje obrażenia i magiczne i fizyczne.
Plusy:
- Duży atak magiczny
- Energia i mana, pozwalająca nam na wiele sposobów dobrania umek
- Duża ilość punktów życia (najlepsza, zaraz po wojowniku)
- Największy spośród wszystkich profesji pancerz (tarcza robi swoje) pozwalający nam zabawę z e2, herosami i expem
- Najlepsza profesja do grup
- Kontra po krytyku
- Możliwe oddanie ciosu krytycznego po kontrze
Minusy:
- Mały atak fizyczny (najmniejszy spośród wszystkich profesji)
- Tragedia na pvp z łowcami - trutka... Eh.... I do tego jeszcze obniżanie pancerza, co na serio może nas załamać...
- Trudności ze znalezieniem tarcz na wysokim lvl
- Dość niskie odporności (na SS jeszcze miał wysokie ACM, jak i absorbację)


Tropiciel - połączenie maga i łowcy, używa łuków wzmocnionych magią, a nie tradycyjną trucizną jak u łowcy. Dodatkowo może używać magicznych zdolności, które są dla łowcy niedostępne.
Plusy:
- Wysoki atak (magiczny, jak i fizyczny), który współpracuje z krytykiem
- Płonąca strzała (zadaje dodatkowe obrażenia co turę od ognia...)
- Duże SA, mniejsze jedynie od łowcy
- Absorbacja. Wiadomo - mniejsza od maga, ale zdecydowanie więcej pancerza
- Odporności - ogromne, gdy mamy eq wyłącznie na magiczne profesje (M,T,P)
- Możliwość posiadania aż 3 specjalizacji (np. łuk od zimna, strzały od ognia i jeszcze do tego fizyczne)
- Z tropicielem jest zupełnie inaczej niż z łowcą - strzały łatwo znaleźć
- Leczenie ran, pozwalające odmienić przebieg walki
Minusy:
- Zbyt duża ilość UMek, która jest przydatna dopiero na +160
- Strzały, to samo co u łowcy (mało miejsca w torbie itp)
- Płonąca strzała zabiera znaczną część many
- Niezbyt duży pancerz, a absorbacja nie podziała przecież do końca walki...


Profesje można zmienić w Zakonie Białej Róży, w ratuszu Karka - Han.

2 komentarze:

  1. Chcesz fajny HACK do gry MARGONEM ?

    Na stronie poniżej jest bardzo dobry:

    http://freehackpl.com/hack-do-margonem/

    Warto z niego skorzystać bo jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń